خرید نمک صورتی اصل

امروزه خرید انواع نمک صورتی اصل به یکی از دغدغه های دوستداران تغذیه سالم تبدیل شده است .خواستگاه اصلی این نمک کوههای هیمالیا است. ایران نیز دارای یکی از منابع بزرگ آن را دراختیار دارد . این روزها بازار دادو ستد آن هر روز گسترده تر می شود. به دلیل رنگ جذاب و خواص بسیار آن، تقاضابرای این محصول روزبه روز گسترده تر می شود. قدمت این ماده معدنی به صدها میلیون سال می رسد. البته تا همین اواخر بازار آن بسیار کوچک بود، اما امروزه صادراتش به دلیل افزایش محبوبیت و مصرف روزافزون گسترش یافته است.

علاوه بر خواص و گستردگی مواد معدنی موجود در آن،امروزه به عنوان لامپهای رنگی و چراغ خواب استفاده می شود، لامپهایی که به پاکسازی مجاری تنفسی، تقویت سیستم ایمنی،کاهش علایم آلرژی و مشکلات تنفسی کمک می کند و باعث سم زدایی دربدن می شود.

مواد معدنی موجود درنمک صورتی

در مقایسه با نمک معمولی دارای املاح و مواد معدنی بسیاری زیادی است.کلسیم، پتاسم و منیزیم آنها که در مقایسه با نمک معمولی بسیار بیشتر است و از طرفی سدیم کمتری نسبت به نمک طعام معمولی دارد. سدیم یک ماده مغذی بسیار ضروری است ولی در یک رژیم غذایی سالم، از یک طرف باید به سمت محدود کردن نمک پیش رفت و از طرف دیگر مقدار سدیم مورد نیاز بدن را دریافت کرد،که برای رسیدن به این هدف، می توان با مصرف نمک صورتی به سمت استفاده از سدیم سالم پیش رفت و با وجود مواد معدنی موجود آن ،امروزه آن را به عنوان جایگزین مناسبی برای نمک معمولی معرفی می شود.

برای پوست بسیار مفید است. استفاده از آن علاوه بر فواید برای بدن ،به شما پوست سالمی را هدیه می دهد. از فواید آن برای پوست و مو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1-  خاصیت ضد التهابی

استفاده از آن برای حمام، علاوه برشل کردن عضلات در تسکین درد نیز بسیار موثر است.

2- لایه بردار پوست

این ماده یک لایه بردار طبیعی است و به راحتی سلولهای مرده پوست را از بین می برد و با وجود مواد معدنی ضروری  پوست را نرم میکند.
برای لایه برداری پوست ،دو قاشق چای خوری نمک صورتی را با چهارقاشق غذا خوری عسل خام مخلوط کرده و از خمیر به دست امده برای پوست استفاده کنید از بکار بردن آن اطراف چشم خودداری کنید.و بعد از 15 دقیقه با اب گرم به ارامی بشویید.

یا یک چهارم فنجان ار آن را با نصف  فنجان روغن زیتون یا نارگیل مخلوط کنید ،مخلوط به دست امده را با لیف به صورت حالت دورانی بر پوست بدن بکشید و سپس شستشو دهید، نتیجه اینکه عنوان یک پاک کننده ملایم عمل می کند.

3- مفید برای رفع شوره سر

مقدار کمی از آن را در یک کاسه ریخته و موههای  مرطوب خود را تقسیم کرده و بر روی سر بپاشید انگشتان خود را مرطوب کرده و پوست سر رابه مدت 10 تا 15دقیقه ماساژ دهید سپس بشورید.

   4- تونر آبرسان

تونر یک بخش اساسی در مراقبت پوستی است. استفاده از این ماده طبیعی می تواند به عنوان یک تونر فوق العاده عمل کند به طوری که پوست را سفت کرده و به کاهش منافذ باز پوست کمک می کند. نحوه استفاده به این صورت که نمک هیمالیا با یک قاشق چایخوری روغن نارگیل و دو قطره آب لیمو و نصف لیوان آب مخلوط کرده در یک بطری بریزید و هر روز به پوست اسپری کنید.

نمک هیمالیا

نمک صورتی هیمالیا ماده معدنی تقویت کننده سلامتی است. اسن نمک زیبا علاوه بر رنگ ملایم صورتی ، دننیاییا از سلامتی را برای شما به ارمغان می آورد.

نمک هیمالیا یک نمک منحصر به فرد از غنی ازمواد معدنی است این نمک تصفیه نشده یکی از خالص ترین نمکئجهان محسوب میشود که به دلیل همین تصفیه نشدن رنگ طبیعی خود را حفظ کرده ب رنگ صورتی ملایم جذابی در دسترس قراردارد.این چاشنی طبیعی امروزه به راحتی در دسترس همه قراردارد.

فواید مصرف نمک صورتی

امروزه درباره فواید نمک صورتی هیمالیا اینکه چطور این ماده معدنی سلامت شما را بهلود میبخشد زیاد صحبت می شود اما مهمترین خواص نمک صورتی هیمالیا در موارد ذیل جمع بندی کرد.

  • نمکی غنی از مواد معذی و معدنی است

نمک هیمالیا به دلیل داشتن رنگ صورتی طبیعی آن نشان از داشتن مواد معدنی بسیار زیادسی است علاوه بر داشتن کلسیم ، منیزیم و پتاسیم ، ، مس و آهن است که همه این مواد معدنی برای سلامت بدن ضروری است و به سلامت کلی بدن کمک می کند . این موتد معدنی برای تنظیم فشار خون بدن مفید است و استفاده از آن به کاهش التهابات کمک می کند.

2-حاوی مواد سم زداست که به سلاتمت و لطافت پوست می انجامد

یکی از مهمترین خواص نمک هیمالیا سم زدایی است استفاده ازاین نمک با ترکیبات منحصر به فرد بدن را سم زدایی می کند وجود موادی معدنی مثال پتاسیم  کلسیم ومنیزیم باعث بهبود عملکرد خون رسانس شده و با گردش بهتر خون سموم از دع کرده باعث کاهش التهاب و پف کردگی اندامهای بدن میشود و نهایتا پوستی شاداب به شما به ارمغان می آورد.

3-بهبود عملکرد گردش خون

بهبود عملکرد گردش خون برای بدن بسیار ضرروری است گردش خون به طرز طبیعی باعث سلانت اعضای بدن شده و خطر بیماریهای قلبی را کاهش می دهد . گردش خون کند و ضعیف خطر ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی را افزایش میدهد.

4- بهبود گرفتگی عضلات

یکی از شایع ترین مشکلات در میانسالی گرفتگی عضلات است که به علل متعددی ناشی می شود از جمله:کم آبی،خستگی عضلات و…ناشی شود مصرف نمک هیمالیا به رفع گرفتگی عضلات بدن کمک می کند .منیزیم موجود در نمک هیمالیا ماده موثر در بازگشت ارامش به عضلات بدن و نهایتا رفع گرفتگگی است.

امروزه استفاده از این چاشنی طبیعی روز به روز افزایش است .به این دلیل علاوه بر ظلاهربسیار زیبا و طعم دهندگی به غدا  با خواص بی نظیر باعث ارتقا سلامت شده سلامت شده به هضم بهتر غذا کمک می کند و با بهبود عملکرد خونرسانی و هیدراتاسیون به کاهش استرس و ارتقا سلامت روان کمک می کند .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا