نمک طعم دار

مصرف نمک های طعم دار در سالهای اخیر رشد قابل توجهی داشته است.نمکهای طعم دار در سالهای اخیر درسرتاسر جهان محبوبیت فزاینده ای داشته اند. مصرف نمکها طعم دار باعث کاهش سدیم مصرفی میشوند و سبب به حداقل رساندن مصرف سدیم میشود .از آنجا نمکهای طعم دار شده با مواد طبیعی ، بدون مواد افزودنی و نگهدارنده است باعث تمایل بیشتر مصرف کنندگان و علاقمندان به استفاده از طعم های مختلف گردیده است. مهمترین بازار مصرفی نمک طعم دار در اروپا و امریکا در حال گشترش استبه طوریکه رشد محبوبیت یک ماده غذایی در این مناطق سبب افزایش تقاضا برای محصول در سراسر جهان میشود. تقاضا در این مناطق به دلیل تسلط بر بازار مصرف مواد غذایی باعث محبوبیت جهانی یک محصول می گردد. تمایل به مصرف نمکهای طعم دار در امریکای شمالی و اروپا سهم قابل توجهی از بازار را به نمک های طعم دار اختصاص داده است.

چرا نمک طعم دار؟

استفاده از نمک طعم دار علاوه بر خوشمزه گی غذا باعث کاهش مصرف نمک معمولی در طول فرایند پخت غذا میشود. به این جهت که از نمک طعم دار به عنوان پایان دهندگانی اعجاز انگیز نام برده می شود . تمایل به حداقل رسانی مصرف سدیم از طریق کاهش مصرف نمک طعام ، باعث افزایش تمایل به مصرف نمک طعم دار شده است. افزایش بیماریهای و مشکلات ناشی از مصرف بی رویه نمکهای معمولی و دریافت بیش از حد سدیم به رشد بازار مصرفی آن کمک کرده است. علاوه بر تمایل به کاهش سدیم یکی دیگر از دلایل محبوبیت نمکها طعم دار تنوع و طعم بی نظیری که ضمن استفاده کمتر از سدیم به غذا می بخشد.استفاده از نمک طعم دار با افزایش طعم خاص در غذا ، خوشمزگی غذا را با حداقل سدیم دریافتی مهیا می کند، حتی استفاده از گریندر ها یا آسیابها با تبدیل نمک به نمک ریز،به پخش کننده گی عطر آن کمک میکند.از انجا که دریافت سدیم کمتر به کاهش فشار خون، کاهش خطر حملات قلبی وکاهش کلسترول موجود دربدن کمک می کند امزوزه مصرف کنندگان به دلیل افزایش سطح آگاهی در خصوص مضرات استفاده بیش از حد سدیم ، ترجیحا تمایل به مصرف نمک طعم دار دارند.

نمکهای طعم دار طبیعی هستند

امروزه مضرات استفاده از نمکهای تصفیه شده بر کسی پوشیده نیست ، نمک طعم دار از نمک طبیعی به همراه ادویه ها و هربالهای سالم تشکیل می شود که عاری از مواد نگهدارنده و افزودنی ها هستند. تمایل عمومی جامعه مصرف کنندگان، در سرتاسر جهان به استفاده از مواد طبیعی و بدون مواد نگهدارنده است. به همین دلیل امروزه ازاین محصول به عنوان یک جایگزین اطمینان بخشی از نمکهای طعام و تصفیه شده استفاده میشود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا